Alla inlägg under november 2013

Av Issa & Embla - 30 november 2013 17:17

Snart är det jul!!!

Av Issa & Embla - 26 november 2013 18:06

Till Issa♥

jag önskade att mitt liv var perfekt, men det är det inte.

Jag känner mig förvirrad just nu.

Ingen vet hur det känns att vara mig, du vet bara hur det känns att vara du.

Ingen annan förstår en, bara min egen själ förstår mig.

Världen omkring mig är inte samma värld som är omkring dig.

Du ser världen på ett annat sett än jag.

Varför kan man inte bara vara som alla andra.

Mitt liv är ett annat liv än ditt, mitt är mitt och ditt är ditt.

Vänskapen är bara ett litet hinder i själva livet.

Vänskap sårar men det går över, det måste man förstå.

Man måste gå vidare och bli självständig.

Jag är inte den ni tror, mitt liv är mer komplicerat än så.

Jag är jag och du är du.

Av Issa & Embla - 26 november 2013 14:23

Hej, först vill jag säga förlåt för att jag inte skrivit ett inlägg på länge, men det beror på att min dator kluddar lite grann(Mycket, mer exakt). Därför kommer jag att skriva mina  texter såhär istället för stora och färgglada! Hoppas att det inte gör något  






//Issa  

Av Issa & Embla - 25 november 2013 19:46

  

vem känner sig träffad!?

 

jag tänkte fortsätta på novellen nu!...

 

...när jag kollade ut i det lilla hålet i påsen såg jag att det stod flera stora och kraftiga män i en stor grupp och snackade? What! vad var dettt, säg bara att det inte var ett sånt där läskigt gäng!

han tog av mig påsen som jag hade över mitt huvud så att jag kunde se mig omkring. han föste in mig i mitten av ringen.

han gick bort och studerade mig på avstånd, han visste nog inte vad han kunde använda mig till?!

en av mannen sa att jag kunde bara vara en tjänare åt de, det tyckte alla andra också!

jag var nära på att börja gråta när jag hörde vad han sa...

 

Kram Embla!♥ 

Av Issa & Embla - 23 november 2013 16:08

Tjena! Vi har sålt kakor till klassresan och min familj beställde: chokladbollar, kålabollar och kola blandning!

Av Issa & Embla - 22 november 2013 16:49

Jag Embla har gjort jul-tema!

Blev det snyggt?    Hoppas att ni tycker det!

 

Jag fick en kommentar om att jag skulle fortsätta med min lilla novell, saga!

Då gör jag väll det   

 

...När jag vände mig om såg jag ingenting mer. Men jag förstod en sak: han hade kidnappat mig!

Mannen hade tagit en sop-påse (tror jag) över mitt huvud.

jag fick panik och började skrika!  

men det borde jag inte gjort, för att han sparkade mig på mitt smal ben! det gjorde ju jätte ont!

vi började gå, vi gick ganska länge faktiskt!

han öppnade en dörr och vi gick till en hiss.

Det var ett litet hål i påsen som jag kunde kolla igenom!

Vi gick in i hissen och så åkte vi neråt.

Hissen stannade och dörrarna öppnades och när jag så ut genom det lilla hålet i påsen såg jag....

 

Där slutar jag för denna gången och ni får veta vad som händer med Ebba och den läskiga mannen som har kidnappat hon!

 Kram Embla 

Av Issa & Embla - 20 november 2013 16:05

Tjena!  

tänkte bara skriva en liten, vad ska man kalla det? Novell, saga, berättelse!

Här kommer den!

Den handlar om en tjej som hatar sitt liv!

 

"Ebba är 11 år och hatar sitt liv"

 

Jag skulle gå till mamma klockan fem på efetermiddagen. Undra vad klockan är nu?

Jag har har ju ingen mobil så jag kunde ju inte kolla vad klockan var!

alla andra i klassen hade en mobil, nästan alla hade en iphone.

jag hade frågat mamma om jag kunde få en mobil men hon tycker att man inte ska ha en mobil när man går i femman. Men man är ju inte alls förliten!

min mamma är en helt total medeltids människa!

Jag troddeatt klockan var typ halv fem så jag började gå hem.

på vägen dit så träffade jag en gubbe som började följa efter mig, jag hatade sånna gubbar som föllde efter en ända vägen hem!

men det var något konstigt med honom, han verkade liksom jaga mig!

jag fick panik och började springa!

Jag kollade bakom mig om han var kvar men det var han inte!?

så när jag skulle vända mig om såg jag....

 

Fortsättning följer...!

kommentera om den var bra eller så, Tack!

 

 

 

Presentation


Summer feelings

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vad vill du göra i sommar?
 Bada!!
 Sola
 Spela fotboll, handboll mm.
 Va med kompisar
 Festa!!?
 Fotografera♥
 Studsa studsmatta
 cykla
 Nästan allt av det♥
 Annat!?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Pumpkin

Embla♥

Namn: Embla

ålder:11

favvodjur:Hundar♥

favvofärg:Röd o mörk blå

intressen: Dans, fiol, va med kompisar och att blogga!

 

Ice Cream
Violin
Large Yellow Polka Dot Pointer
/* Start http://www.cursors-4u.com */ body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/holidays/hol-4/hol360.ani), url(http://cur.cursors-4u.net/holidays/hol-4/hol360.png), progress !important;} /* End http://www.cursors-4u.com */
Animated Blinking Gingerbread Man
style type="text/css">body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/others/oth-3/oth277.cur), progress !important;}Princess Crown
style type="text/css">body, a:hover {cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/others/oth-3/oth277.cur), progress !important;}Princess Crown
Princess Crown
{cursor: url(http://cur.cursors-4u.net/cursors/cur-3/cur212.ani), url(http://cur.cursors-4u.net/cursors/cur-3/cur212.png), progress !important;}Dance Dance Revolution Purple Glitter
Dance Dance Revolution Purple Glitter
Easter Egg
Elegant Rose
Elegant Rose - Double Heart

Ovido - Quiz & Flashcards